Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Vecka 37 (36+0)

Av N - 23 maj 2015 15:55

Får bo i min lägenhet i samma stad som stora sjukhuset men måste in direkt om jag känner mig sämre. Kontroller en gång om dagen. Ctg imorse och blodtryck, det låg på 160/100 efter 40 minuters vila. Får bara ligga i sängen och blir dålig så fort jag kliver upp. Nya kontroller imorgon, då nytt urinprov, blodprover, blodtryck och ctg. Nya beslut tas från dag till dag. Doktorn sa idag att om mina prover blir sämre eller om gumman blir påverkad plockar de ut henne med snitt direkt.


Är det någon av er som fått bebis i vecka 36+0 och dagarna/veckan där omkring?

 
 
Julia

Julia

23 maj 2015 19:21

Min son kom i vecka 36+1. Han var pigg för sin ålder men liten, 2375 gram och 45 cm lång. Allt gick jättebra och vi fick stanna på BB i fem dagar. Han fick extra mat men behövde ingen annan hjälp. De hade varnat innan för att han kunde behöva vara på neo men det behövdes inte. Han kom med kejsarsnitt pga av sätesläge så vet inget om hur en förlossning är då. Lycka till!!! Kram

http://Komhitpyret.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

23 maj 2015 19:52

Min dotter föddes v 36+0. Vattnet gick men jag hade inga värkar. Fick åka till bb direkt eftersom hon inte var fixerad vid senaste besök hos BM. Jag var jätteledsen och orolig. Väl på bb sa alla "det blir ingen bebis idag, vi kommer att få sätta igång dig om 3 dagar (för att vattnet gått), du kan lägga dig här och sova nu lilla vän". 6 timmar senare höll jag vår dotter i min famn. Det gick snabbt när värkarna satte igång!

Min oro och ångest var att jag skulle få ut en undernärd bebis som såg ut som en fågelunge och inte var "färdig". Den oron var obefogad, för ut som världens finaste tjej. Hon var såklart liten men hon var fullkomligt färdig. 45 cm lång och vägde 2505 gr. Inga som helst komplikationer och vi åkte hem efter 2 nätter.

Du är i goda händer och allt kommer att gå bra. Vet att det är jättesvårt men försök att inte oroa dig så mycket. Vid minsta tecken på att hon inte mår bra så kommer de att plocka ut henne.

Jag tänker på er och skickar massor av lugn och styrka! Allt kommer att bli bra.

 
Karin

Karin

24 maj 2015 07:23

Fy vad jobbigt, men de har stenkoll på dig nu så jag hoppas att du känner dig trygg trots allt. Jag fick min knodd v 37+1, men det var ju han själv som ville ut redan då. Vi hade lite otur med segdragen gulsot men annars var allt prima. Det BB vi tillhörde tar bara emot från v 36+0 då de inte har Neo och alla resurser det innebär, så det verkar vara en magisk gräns och den har du passerat vilket ju är strålande bra! Så varje dag nu är visserligen väldigt värdefull men tidsmässigt så är du '"redan i hamn". Nu är det fokus på att du och barnet mår bra, och de har säkerligen stenkoll! Lycka till!

http://hurslutardet.wordpress.com

 
Ingen bild

Nina

25 maj 2015 11:40

Hur har det gått? Mår du ok?

 
Dujaghanvi

Dujaghanvi

25 maj 2015 20:55

Usch va tråkigt! Skönt dock att du kontrolleras!

http://www.dujaghanvi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av N - 24 september 2018 21:09

Tänkte bara titta in och säga att jag sjukt nog ändrade mig angående att göra ett syskonförsök...just för nu iallafall. Fick så sjukt kalla fötter dagen innan jag skulle åka på första besöket och rispa livmodern (i fredags) så jag ringde och avbokade...

Av N - 12 september 2018 18:05

Nu är alla blodprover tagna inför behandlingsstart.   Det närmar sig med stormsteg och jag vet inte vad jag känner inför det riktigt.    Det känns mest konstigt. Jobbigt och läskigt. Usch.  ...

Av N - 3 september 2018 10:14

Hej igen!   Nu är det snart dax att köra igång med syskonförsöket:   * Onsdag nästa vecka nya hiv/hepatitprover då de gamla gått ut.   * Torsdag 21/9 vul och rispning av livmoderslemhinnan.    Är det förresten någon vänlig själ som ka...

Av N - 18 augusti 2018 22:05

Hej, såhär 3 år senare... 😅 Konstigt det känns att skriva här igen, men tänkte titta in och se om jag har några gamla (eller nya) läsare kvar härinne...? Lämna en kommentar isåfall så jag vet om det är värt att uppdatera här, tänkte nämlige...

Av N - 19 maj 2016 21:31

Kroppen strular, har haft sjuk mensvärk och fick igår lämna hcg - blodprov som var negativt, hoppas jag får blödning snart så kroppen kan bli sig lik igen!   Om en vecka blir dottern 1 år, helt galet vad tiden gått snabbt! 💕   Kram på...

Om mig:

I maj 2015 förändrades våra liv för alltid:

Efter 8 ivf:er kom vår efterlängtade dotter till världen! Älskade unge! 💕 

 

IVF1: Menopur, negativt.

 

IVF2: Puregon, negativt.

 

FET1: Femanesttabletter (östrogen), negativt.

 

FET2: Femanest&östrogenplåster, 2 embryon, kemisk graviditet.

 

IVF3: Puregon, 2 blastocyster, kemisk graviditet.

 

FET3: Femanest&östrogenplåster, slemhinnan säckat ihop, blastocyst, negativt.

 

IVF4: Puregon, 2 blastocyster, negativt.

 

FET4: Lågdos Puregon. "Rispning" av livmoderslemhinnan. POSITIVT!!! Bf 19/6-15.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards