Alla inlägg den 21 maj 2015

Av N - 21 maj 2015 19:03

Förstod att de sista 4 veckorna av graviditeten inte skulle få ett normalt förlopp, varför bespara en trött kropp och själ lite oro och ångest?


Hade inbokat besök hos barnmorskan på min vårdcentral igår som tyckte mitt blodtryck var något högt (155/85). Hon förklarade dock att detta inte spelar så stor roll så länge man inte har protein i urinen... Vilket jag såklart hade, värdet var +3. Hon kontaktade gynjouren på närmsta lasarett som gav mig tid på kvinnokliniken 11.00 idag för ultraljud/ctg/prover. Tyckte jag kände mig lite bättre imorse men urinprovet och blodtrycket sa annat (+5 i protein och 171/101 i blodtryck). Blev inlagd på förlossningen med sängläge, endast toabesök och måltider i köket. Blir så himla orolig för vår dotter men vet att jag inte får stressa upp mig pga blodtrycket. Inatt och imorgon ska allt mitt urin samlas upp för att se hur mycket protein jag "läcker". Blodtryck flera gånger per dygn och ctg två gånger per dag. Min man har sjukskrivit sig och stannar med mig här.


Jag är i vecka 35+5 idag så barnmorskorna försöker trösta mig med att det ju är tur att jag är så långt gången men jag känner mig så maktlös, rädd och förtvivlad. Mitt älskade barn!

Om mig:

I maj 2015 förändrades våra liv för alltid:

Efter 8 ivf:er kom vår efterlängtade dotter till världen! Älskade unge! 💕 

 

IVF1: Menopur, negativt.

 

IVF2: Puregon, negativt.

 

FET1: Femanesttabletter (östrogen), negativt.

 

FET2: Femanest&östrogenplåster, 2 embryon, kemisk graviditet.

 

IVF3: Puregon, 2 blastocyster, kemisk graviditet.

 

FET3: Femanest&östrogenplåster, slemhinnan säckat ihop, blastocyst, negativt.

 

IVF4: Puregon, 2 blastocyster, negativt.

 

FET4: Lågdos Puregon. "Rispning" av livmoderslemhinnan. POSITIVT!!! Bf 19/6-15.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards