Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Ruvardag 20 med blastocyst...

Av N - 21 oktober 2014 10:30


Eller vecka 5+4 som sköterskan sa när jag ringde kliniken och meddelade imorse... Eller vecka 6 som min lillasyster säger...


Vad säger jag då..? Bara att jag känner mig helt tom. Jag fattar ingenting. Jag vågar inte tro, vågar inte hoppas. Efter alla dessa år av blod, svett och tårar. Efter alla år av panik och ångest och rädsla. Inte kan väl jag vara... gravid? Nä, det låter alldeles för konstigt och otroligt... alldeles för overkligt. Efter alla dessa behandlingar, efter 8 återföringar... Vilken kamp.


Sköterskan bokade in oss för ett ultraljud den 10 november.


Jag fattar inte.


    

Morgonens test, ruvardag 20 med blastocyst.

 
 
Karin

Karin

21 oktober 2014 14:40

Vilket fint plus! Jag förstod att du inte kunde tro och hoppas vid de första svaga plussen, men jag höll tummarna och blir så glad att det går åt rätt håll. Måste ju skicka ett stort grattis även om det är svårt att ta till sig. Några osäkra veckor väntar men snart får du starkare och tryggare bevis, Hang in there! <3

http://hurslutardet.wordpress.com

 
Libra

Libra

21 oktober 2014 15:52

Vilken fantastiskt nyhet! Ett stort grattis. Nu är det verkligen er tur. :)
Kram

http://www.minbebis.com/blogg/libra

 
dujaghanvi

dujaghanvi

21 oktober 2014 17:17

Stort grattis! Håller tummar och tår för att det håller i sig! Det måste det, efter allt ert kämpande, nu vänder det!

http://www.dujaghanvi.blogg.se

 
Linda

Linda

21 oktober 2014 21:53

Åh vilket fint plus! Grattis! Förstår dock att det är svårt att tro och svårt att våga hoppas. Jag kände likadant.
Kram

http://meumvita.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

21 oktober 2014 22:17

Åh vilket fint plus! Stort grattis! Kram

http://barnjakten.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

22 oktober 2014 07:18

Wow vilket snyggt plus!!! Grattis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av N - 24 september 2018 21:09

Tänkte bara titta in och säga att jag sjukt nog ändrade mig angående att göra ett syskonförsök...just för nu iallafall. Fick så sjukt kalla fötter dagen innan jag skulle åka på första besöket och rispa livmodern (i fredags) så jag ringde och avbokade...

Av N - 12 september 2018 18:05

Nu är alla blodprover tagna inför behandlingsstart.   Det närmar sig med stormsteg och jag vet inte vad jag känner inför det riktigt.    Det känns mest konstigt. Jobbigt och läskigt. Usch.  ...

Av N - 3 september 2018 10:14

Hej igen!   Nu är det snart dax att köra igång med syskonförsöket:   * Onsdag nästa vecka nya hiv/hepatitprover då de gamla gått ut.   * Torsdag 21/9 vul och rispning av livmoderslemhinnan.    Är det förresten någon vänlig själ som ka...

Av N - 18 augusti 2018 22:05

Hej, såhär 3 år senare... 😅 Konstigt det känns att skriva här igen, men tänkte titta in och se om jag har några gamla (eller nya) läsare kvar härinne...? Lämna en kommentar isåfall så jag vet om det är värt att uppdatera här, tänkte nämlige...

Av N - 19 maj 2016 21:31

Kroppen strular, har haft sjuk mensvärk och fick igår lämna hcg - blodprov som var negativt, hoppas jag får blödning snart så kroppen kan bli sig lik igen!   Om en vecka blir dottern 1 år, helt galet vad tiden gått snabbt! 💕   Kram på...

Om mig:

I maj 2015 förändrades våra liv för alltid:

Efter 8 ivf:er kom vår efterlängtade dotter till världen! Älskade unge! 💕 

 

IVF1: Menopur, negativt.

 

IVF2: Puregon, negativt.

 

FET1: Femanesttabletter (östrogen), negativt.

 

FET2: Femanest&östrogenplåster, 2 embryon, kemisk graviditet.

 

IVF3: Puregon, 2 blastocyster, kemisk graviditet.

 

FET3: Femanest&östrogenplåster, slemhinnan säckat ihop, blastocyst, negativt.

 

IVF4: Puregon, 2 blastocyster, negativt.

 

FET4: Lågdos Puregon. "Rispning" av livmoderslemhinnan. POSITIVT!!! Bf 19/6-15.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards